Skip to main content

Pusat Sehenti Perkhidmatan Pelajar

  • Universiti Islam Antarabangsa
    Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah
    09300 Kuala Ketil
    Kedah Darul Aman

  • Tel :+6 04 - 415 5102/5103/5105

  • Email : Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

Pengenalan

Idea utama OSSC adalah untuk terus menambah baik perkhidmatan UniSHAMS. Pasukan pengurusan UniSHAMS telah mengenal pasti pelbagai perkhidmatan berkaitan hal ehwal pelajar dalam sektor/bahagian/jabatan yang berbeza, yang perlu disemak semula dalam memastikan penyampaian perkhidmatan yang terbaik.

Sepanjang beberapa dekad berlalu, UniSHAMS telah terbukti sebagai salah satu kebanggaan negeri dalam industri pendidikan Islam. Pembangunan strategik Kampus Induk UniSHAMS juga menjadi mercu tanda terbesar Kuala Ketil. Pelaburan yang tinggi oleh Kerajaan Negeri Kedah berharap dapat memberi peluang akademik yang lebih cerah dan lebih besar kepada rakyat Kedah tempatan.

Selain itu, pihak pengurusan percaya bahawa corak pembangunan UniSHAMS lebih bergantung kepada kepuasan pelanggan. Sebagai penyedia perkhidmatan dalam industri pendidikan, OSSC memainkan peranan penting dalam menentukan perubahan corak pembangunan keseluruhan. Oleh itu, OSSC akan menjadi nukleus UniSHAMS dalam menyediakan perkhidmatan terbaik untuk bergerak ke hadapan dan mengekalkan dalam industri kompetitif masa kini. Selepas lebih dua puluh tahun penubuhan, sudah tiba masanya untuk UniSHAMS berubah, berkembang dengan impian dan strategi yang lebih besar, dan menembusi pasaran.

Kata Aluan Pengarah

Assalamualaikum WBT.

Sukacita kami mengalu-alukan kedatangan anda ke Unit Penajaan & Pusat Pelajar Sehenti (OSSC). Segala puji bagi Tuhan Yang Maha Esa kerana memberi kami peluang yang besar ini untuk berkongsi keseronokan sebahagian kecil daripada enjin hidup Universiti. Misi pemanduan OSSC adalah untuk menyediakan perkhidmatan terbaik kepada pemegang kepentingan kami dengan meminimumkan masa, kos dan mengatasi halangan. Kami sering mempromosikan budaya korporat dalam operasi harian kami dan membangunkan cara yang lebih bijak dalam mengendalikan pelbagai tugas.

Sebagai nukleus Universiti, OSSC terdiri daripada pelbagai saluran penghantaran perkhidmatan kaunter hadapan, namun mampu kekal sejajar dengan hala tuju dan matlamat yang sama. Kami mencari orang yang berjiwa besar untuk menjadi sebahagian daripada pasukan yang hebat ini. Kami memerlukan orang yang bersemangat untuk melayani pelanggan kami dengan betul, dengan meletakkan senyuman kepuasan.

Insya Allah, OSSC terus komited kepada nilai teras membina asas yang kukuh untuk memupuk budaya inovasi dalam persekitaran intelektual yang dinamik, penting dan menarik. Dengan kakitangan yang sangat terbilang, OSSC berusaha untuk melayani pelajar kami yang ingin tahu dan bersemangat dalam mencapai misi dan visi jabatan kami. Dalam OSSC, "Kecerdasan & Kegigihan Melayan Anda Yang Terbaik".

Visi

OSSC untuk menyediakan perkhidmatan pelanggan berkualiti tinggi yang secara konsisten melebihi jangkaan pihak berkepentingan dengan memastikan penyampaian yang berkesan, cekap dan patuh, sejajar dengan visi dan misi Universiti.

Misi
  1. Untuk memberikan nasihat, bantuan dan perkhidmatan yang profesional, tepat dan tepat pada masanya.
  2. Untuk bekerjasama dengan jabatan, fakulti, bahagian dan unit lain untuk menambah baik perkhidmatan dan proses OSSC.
  3. Untuk menggalakkan pelajar memberikan maklum balas tentang OSSC dan perkhidmatan dan untuk bertindak balas terhadap maklum balas tersebut tepat pada masanya dan dengan cara yang paling sesuai.
  4. Untuk menjalankan tinjauan berterusan terhadap pelajar untuk membolehkan kami menambah baik perkhidmatan dan proses OSSC.
Moto

“Intelligence & Persistence Serve You The Best”

Melestarikan Ilmu Melalui Kebijaksanaan